Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stukje tand gebroken.

Ik heb gisteren een ongelukkige val gemaakt met de fiets, ben met mijn voortanden op de grond terecht gekomen.

Nu zit er een barst in een van mijn voortanden, is het direct nodig om mijn tandarts in te lichten, of een tand heelkungig kliniek?


Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
887

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja het is verstandig om de tandarts te bellen voor een afspraak.

De tandarts kan zien hoe ernstig de barst is en of hij het kan repareren, want laat je het zitten en de barst is diep, dan loop je kans dat je zenuw uiteindelijk afsterft en heb je niet veel meer aan de tand. Deze gaat dan verkleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, probeer zo snel mogelijk een afspraak met de tandarts te maken om te voorkomen dat er een ontsteking onstaat bij de barst.

Toegevoegd na 57 seconden:
De tandarts zal de barst waarschijnlijk opvullen met een witte vulling.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ja het het beste om geijk een afspraak te maken bij je tandarts deze kan de schade hoogst waarschijnijk kunnen reapareren zelfs als er een stukje helemaal af is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar je tandarts en niet te lang wachten goed schoon houden zodat er niet te veel vuil in komt. Poetsen dus. Wel voorzichtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding