Mijn voortanden beginnen losser te staan, ik heb een slotjesbeugel, is dit normaal?

Ik heb al langere tijd een slotjesbeugel, maar merk nu dat mijn voortand heen en weer kan bewegen. Is dit normaal of moet ik mij echt zorgen gaan maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms kan het lijken of je je tanden kan bewegen en dat ze beetje los zitten, maar dat hoeft dan niet zo te zijn. Als je het zeker weet is het goed om een afspraak te maken bij de tandarts. Want dan is het namelijk niet zo goed

Antwoorden (2)

De essentie van een beugel is om je tanden op de juiste plaats te zetten. Dit kan alleen als ze een beetje los staan, anders kunnen ze nooit "verplaatsen". Niets om je zorgen over te maken dus. Wees alleen een beetje voorzichtig dat je niet bijvoorbeeld een bal hard op je mond krijgt, want tanden die los zitten komen er ook gemakkelijker uit :-) .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf heb ik ook een beugel (blokbeugel). Mijn tanden staan sinds ik ´m heb ook veel losser. Dat is soms best vervelend met eten, maar verder niet schadelijk. Tegenwoordig hoef ik mijn beugel alleen nog maar ´s nachts in. Elke ochtend zijn mijn tanden weer los, maar hoe langer de beugel uit mijn mond is, des te steviger komen mijn tanden weer te staan. Dus als jouw beugel eruit mag zullen jouw tanden binnen de kortste keren weer stevig staan. Maak je verder dus geen zorgen.