Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij mijn kaakchirurg moet ik iets tekenen waardoor ik hem niet aansprakelijk kan stellen. Is dit normaal ?

Het gaat om een zenuw die de kaakchirurg zou kunnen beschadigen of schade aan andere tanden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
885
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit is normaal want zo kan jou kaakchirurg niet verantwoordelijk zijn wat jij allemaal doet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
huh vikikiviking? Je laat een behandeling doen bij de kaakchirurg, wat heeft dat te maken met wat jij zelf allemaal doet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenwoordig gebeurd het meer en meer, mensen zijn veel mondiger geworden en ondernemen vlugger stappen. De kaakchirurg wil zichzelf veilig stellen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij gaat het om aansprakelijk van wat de chirurg tijdens de operatie doet. Niet wat jij daarna met je gebit doet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk gaat het over een informed consent brief. Ja, dat is gebruikelijk en bij een dure ingreep verplicht. De natuur is complex en al ben je nog zo'n goede arts, je kan niet altijd alles in de hand houden. Dat hij u op de hoogte stelt en van te voren aangeeft dat het een ingewikkelde ingreep gaat worden is alleen maar netjes. Als hij achteraf aangeeft dat er een probleem is ontstaan, is dat kwalijker. Vandaar dat hij u vraagt om te tekenen voor het op de hoogte stellen. Uiteindelijk is hij altijd aansprakelijk als er buiten normale wegen wordt gehandeld. Ga voor uzelf nog eens goed na in hoeverre het nodig is de ingreep te laten doen. Maar ik denk niet dat er een beter alternatief is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding