Moet je na het trekken van een kies altijd een brug laten plaatsen?

Ik heb wel eens gehoord dat als je niets plaatst je tanden scheef groeien, maar het lijkt mij dat de tanden van een volwassen persoon niet uit zichzelf verder groeien. Het gaat hier trouwens om een vrouw van 33 jaar. De kies is niet een verstandskies, maar 1 daarvoor.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Reddie
9 jaar geleden
Je MOET helemaal niets.
Het kan zijn dat de overige elementen zich aanpassen aan de nieuwe situatie. Een brug blijft een jaar of acht zitten.
Daarna heb je kans dat de steunkiezen eruit vallen, en dat je een gat hebt van drie kiezen in plaats van één.
Aan jou de beslissing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, reken er maar op dat tanden en kiezen aan de wandel kunnen gaan, ook op jouw leeftijd!
Bespreek eea met je tandarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar komt die 8 jaar vandaan?
Ik kom minimaal 10 jaar tegen en met een beetje geluk de rest van je leven.

Antwoorden (1)

Nee, een brug plaatsen is niet noodzakelijk. Sterker nog, het kan zelfs ongewenst zijn. Hoe meer hulpmiddelen je in je mond laat zetten, hoe meer kans je loopt op los gerakende tanden/kiezen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar van de kans op ´rammelde vreetstenen' door protheses/hulpmiddelen had ik nog niet gehoord. heb je hier misschien een bron van? (overweeg een kleine aanpassing in m´n KarieLoek orgaan, vandaar) ;-) áh, ik zie geen motivatie bij de min. (het komt dus niet van mij af)