Waarom bevind tandplak zich vaak onderaan het gebit?

Meestal als ik na de tandarts gaat met mijn gebit die relatief gezien goed is, is er 1 ding en dat is tandplak. Nu viel mij op dat dit altijd alleen aan de onderkant van mijn gebit verwijderd word. (Persoonlijke info noodzakelijk om mijn vraag te kunnen stellen). Nu dus de vraag. Waarom is dat? Zit er aan de bovenkant van t gebit geen tandplak dan ook? Of waarom verzamelt t zich voornamelijk aan de onderkant van het gebit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Het tandplak, is eten wat blijft zitten onder je tanden, omdat het eten niet naar boven vanzelf toe gaat :)