Vandaag zijn mijn verstandskiezen getrokken en heb ik neobrufen 600mg. Nu ga ik zo slapen, maar mag ik dan gewoon slaappillen? Zoja: welke?

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor de info: Ik heb hier alleen Temazepam

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat het niet op de bijsluiter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, helaas niet. Of ik heb er overheen gelezen. + ik vraag dit om advies bij de napijn, voor bijvoorbeeld het slapen. Dus niet alleen of het mag, maar ook om extra advies :) 2 in 1 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een voorraad dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met voorraad? Ik heb er een paar liggen ja. Gewoon algemene slaappillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor de zekerheid de nachtapotheek bellen en het daar aan vragen want met medicijnadvies op GV moet je toch wel voorzichtig mee zijn.

Antwoorden (4)

Bedoel je benzodiazepinen (zoals oxazepam, temazepam)? Ja, dat mag.

Alleen je vraag: "zo ja, welke" roept bij mij weer de vraag op of je dan verschillende soorten slaapmedicatie in huis hebt, of dat je naast benzo's nog andere middelen rekent onder slaapmedicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb alleen temazepam 10mg). Wist dat ik ze had, maar niet welke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom mag dat lies of waarom mag het niet? Ben ik wel benieuwd naar. Kan het niet extra maagproblemen opleveren bv?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benzo's hebben geen bijzondere maagbezwaren. Verder zijn er geen interacties bekend. Benzo's hebben weinig interacties behalve met alcohol en in mindere mate opiaten, en voor ibuprofen zijn zeker wel interacties beschreven (met o.a. middelen die serotonerge bijwerkingen geven, bloeddrukverlagers, en specifieke reumamedicatie) maar niet met benzo's. Dan durf ik rustig te zeggen dat het samen mag. De bijsluiters van deze middelen zullen dat ook aangeven.
Je bedoelt Ibuprofen 600 mg? Neobrufen bestaat niet.

Hier is de bijsluiter:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h23734.pdf

Als er in de bijsluiter niets staat over het samen gebruiken met slaapmiddelen zou ik het voor alle zekerheid toch maar niet doen, beter voorkomen dan genezen.

In feite kom je geen slaap te kort door het trekken van de verstandskiezen, je hebt er pijn door, daarvoor is ie ibuprofen....dan is de pijn even weg en kan jij rustig slapen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Excuus, ik zag wel iets over neobrufen, maar dan alleen in spaans!!! Is dus in het nederlands Ibuprofen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zar ook al de googlen:) Het is idd ibuprofen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stofnaam is ibuprofen; alle andere namen merknamen. De laatste tijd is er veel import uit Zuid-Europa met vaak exotische namen in onze beleving. Niettemin blijft de stofnaam hetzelfde, hoewel de spelling daarvan ook niet internationaal eenduidig is, bijvoorbeeld idroclorotiazide ipv hydrochloorthiazide.
Kan je gewoon doen, deed ik ook (temazepam 20mg caps) welterusten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans bestaat dat je met die Brufen al genoeg slaperig wordt indien je jezelf niet te fel op het slapen fixeert.
Indien je wél voor een slaappilletje kiest even voorgaande berichtjes lezen of huisdokter of dokter van wacht bellen.