linker ondergebit met aan beide kanten scheuren in het tandvlees. Is dit normaal voor een ontsteking?

Ik ben afgelopen donderdag naar de mondhygiënist geweest. Ik moest voortaan gaan stoken. Ze zei dat het in het begin best even gevoelig zou zijn en ze zei dat het twee weken kan duren voor het echt stopt met bloeden.

Ik had al wat last van het tandvlees tussen mijn tweede en derde kies, maar nu is het helemaal heftig. het tandvlees is aan beide kanten gevoelig en rimpelig. daar waar de wortel van de tanden begint en dus de rand van het tandvlees waar de tand zelf aan zit ophoud(ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen), zitten aan beide kanten een scheur. Pijnlijk. De scheur is langer dan 5 mm en ziet er een beetje wit uit. aan de binnenkant is de scheur langer. Het voelt aan alsof er een stukje plakband aan de zijkant is geplakt, maar zit eruit als een scheurtje. In mijn wang zit een pijnlijk bobbeltje (die andere momenten wel eens open sprong. Ik denk aan een afte) en ik heb ook een zwelletje op mijn tong. Een klein, wit puntje. Ik denk niet dat dat een afte is, want aftes springen vaak open (zo voelt het althans) Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
7.5K

Het beste antwoord

Ik denk toch een lichte ontsteking.
Ik zou morgen naar de apotheek gaan
en een flesje waterstof peroxide gaan
halen en daar lekker mee spoelen.
Is een ideaal middel om te spoelen
als je ontstekingen hebt.
Suc 6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
danku

Andere antwoorden (1)

Je tandvlees is nu ook nog wat beurs door het schoonmaken maar dat zou snel over moeten zijn. Je kunt gaan spoelen met corsodyl. Dat is een mondspoeling die je bij de apotheek of het Kruidvat kunt kopen. Deze is speciaal bedoeld voor tandvleesproblemen... Succes!