Waarom geeft tongschrapen bij mij 's ochtends meer kokhalsen dan 's avonds?

Als ik 's ochtends de tongschraper gebruik, heb ik een vrij sterke neiging te kokhalsen. Het maakt niet uit of ik de tongschraper voor of na het ontbijt gebruik.

Als ik daarentegen 's avonds de tongschraper gebruik, heb ik geen neiging te kokhalsen.

Ervan uitgaand dat ik niet de enige ben die dit verschil ervaart - wat is de oorzaak van dit verschil?

Weet jij het antwoord?

/2500

Doordat je een periode geslapen hebt zijn je spieren, en daardoor je motoriek, nog niet opgewarmd. Door de nacht heen verwerk je allerlei chemische stoffen die ervoor zorgen dat je lichaam zich ontdoet van afvalstoffen. 's Ochtends is je lichaam gewoon fris en opgeruimd. Dat zou de reden kunnen zijn dat je reageert met kokhalzen bij tongschrapen. Je lichaam geeft gewoon een signaal dat het nog wakker moet worden a.h.w. Sommige mensen hebben andere "klachten" in de ochtend. Bijvoorbeeld een verminderde of juist betere fijne motoriek of juist minder spierkracht. Het is niet iets om je zorgen over te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100