Ik heb een bultje op m'n tandvlees. Wat is dat?

Ik heb een inmiddels aardig groot bultje rechtsonderin achter m'n kiezen. Het doet best pijn en t steekt ook een beetje over m'n kies heen waardoor ik m'n kiezen niet helemaal op elkaar kan zetten. Hoe kom ik aan dit bultje en wat moet ik er tegen doen? Ik merk er 2 dagen pas iets van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
46.3K

Het beste antwoord

Als het geen/weinig pijn doet kan het op een blaasje gaan, een bultje gevuld met vocht. Dit kan je kapot bijten, maar is doorgaans wel binnen een paar dagen weg. Als het bultje een brandende/snijdende pijn heeft met een witte kop kan het een aft zijn, een soort zweer binnen in de mond. Dit trekt doorgaans binnen een week weg. Je kunt hier tegen vanalles gebruiken, maar bij iedereen werkt een ander geneesmiddel goed. Ga even langs bij de drogisterij. Tandpasta als Paradontax en Zendium kan ook helpen. Laatst ook ontdekking gedaan dat vitamine B-pillen kunnen helpen. Het is even uitvogelen, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Spoelen met listerine, werkt bij mij tegen vrijwel alles waar ik last van heb in mijn mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat lijkt op een ontsteking. Maak een afspraak met je tandarts. Hij/zij kan dit verhelpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat dat kost?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verzekerd bent niets? Tenzij je nog aan je eigen risico zit.
Het kan een fistel zijn van een zenuwontsteking, als je op je kiezen tikt met je nagel doet het dan extra pijn?
dan moet je naar de tandarts.
kan ook een aft zijn en dan helpen vitamine c en echinaforce,
Of het kan ook een soa zijn. heb je meer blaasjes in je mond, dan even naar de dokter.

Als je twijfelt sowieso even naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou een ontsteking aan de wortel van je kies kunnen zijn. Verstandig is,zeker als het pijn doet, het te laten beoordelen door je tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent,het zou een doorkomende verstandskies kunnen zijn. Als deze te weinig ruimte hebben kunnen ze scheef uit je kaak omhoog groeien en dan kan er een stukje uitsteken boven de kies ervoor.
Ik zou er sowieso een tandarts naar laten kijken want als je verstandskiezen al door zijn gekomen zou dit een ontsteking kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als een aft.
Misschien kun je bij de apotheek een middeltje krijgen( via huisarts ) die je op de aft dept. Deze vloeistof verdoofd de aft, waardoor het dragelijker word. Niet op je tong doen , werkt nl net als tandarts verdoving.

Syc6 met je zoektocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer groente en fruit eten en het verdwijnt vanzelf