Doet een beugel eruit halen pijn??

Mijn beugel gaat er bijna uit , mijn vraag is doet dat pijn ? Ik maak me vooral zorgen over de ringetjes om mijn kiezen ! En hoe halen ze hem er uit ?? En wat gebeurt er dan erna ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van mij ook! :D

Antwoorden (4)

Nee het doet totaal geen pijn, bij mij smeerde ze geloof ik iets om me slotjes en en ringentjes van mijn beugel heen en met een tangetje konden ze het er in een keer afhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
en om mijn ringentjes heen, bedoel ik.

Overigens voelt het daarna wel even raar aan omdat de druk er van de beugel af is. Maar ik kan me niet herinneren dat ik hier nalast van het gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar voel je zelfs bijna niets van. Bij het eruit halen van een vaste beugel verbuigt de behandelaar met een speciale tang de metalen plaatjes die op de tanden zitten een klein beetje. De lijm laat dan meteen los. Meestal is een vaste beugel eruit voor je er erg in hebt. De meeste tijd gaat zitten in het schoonmaken van de tanden en kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je beugel zit op je tanden gelijmd.
er word een middel opgesmeerd dat de lijm oplost, dan kunnen ze hem er zo uitpakken.

als hij eruit is worden je tanden even gepolijst, en gewit, zodat je de afdruk van de beugel niet meer ziet.

dat is het eigenlijk, helemaal pijnloos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het voelt juist heel goed toen mijn beugel eruit ging voelde ik dat mijn tanden weer los waren
want eerst was die beugel strak