Prothese past niet,moet ik dat betalen??

Heb 7 maanden geleden een gedeeltelijke onder prothese gekregen,ben 8 x terug geweest,steeds versteld,maar het past voor geen meter.
Waar ligt nu de schuld,tandarts,of moet ik een nieuwe zelf betalen??

9 jaar geleden
in: Gebit
3.1K
zondag
9 jaar geleden
Mijn partner heeft een definitieve bovenprothese en vanaf juli een tijdelijke onderprothese. Het door ons verschuldigde bedrag heeft de verzekering al voor de geplande afspraken afgerond waren van onze rekening gehaald. De bovenprothese is niet goed gemaakt wat de tandtechnicus na 9 extra bezoeken eindelijk heeft toegegeven. Na de laatste rebasing zit die prothese redelijk maar nog steeds niet optimaal maar dat kan ook niet en nooit zegt de technicus omdat het nu eenmaal je eigen tanden niet zijn. Eventueel kunnen er nog implantaten toegevoegd worden mits de verzekering accoord gaat en die kosten dan niets als we het dit jaar nog laten doen daar het eigen risico al opgebruikt is. Mijn partner wil dat echter niet maar dat terzijde. We wachten het nu af tot de definitieve onderprothese ook geplaatst is en beslissen dan of er nog iets gedaan moet worden. Al die extra bezoeken, nu al 12, hoeven we niet te betalen.
Reddie
9 jaar geleden
Waarom die tijdelijke protheses?
Ik heb anderhalf jaar geleden meteen een definitieve bovenprothese, en een half jaar daarna een definitieve onderprothese gekregen.
Kennelijk heb ik een betere tandarts/technicus combinatie.
burgos
9 jaar geleden
Was niet tijdelijk,het zijn gewoon 4 kiezen,de kronen waren versleten.

Het beste antwoord

Om heel concreet antwoord te geven op uw vraag. Nee , op grond van het Nederlands Burgerlijk Wetboek is de tandarts verantwoordelijk voor de juiste en deugdelijke uitvoering van de overeengekomen werkzaamheden.

Nu de werkzaamheden niet deugdelijk zijn, zou ik u aanraden dit schriftelijk kenbaar te maken met het verzoek dit te herstellen. Ik ben zelf jurist en dit soort zaken komen bijna nooit voor het kanton.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als het goed is kun je op deze site gratis stukken downloaden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De prothese van mijn partner is ook verkeerd gemaakt. Er zijn al heel wat rebasings op toegepast en die hoeven we niet te betalen. Zie voor mijn verdere toelichting bij de reacties zodra de moderators mijn oorspronkelijke antwoord daar naartoe hebben verplaatst. (heb wel bericht daarvan maar zie nog niks)