Maakt het uit wanneer je 2x per dag tandenpoetst?

Ik poets wel 2x per dag mijn tanden. Nadat ik om half 6 wakker word eet ik om kwart voor 7 4 boterhammen. Dan ga ik weer naar bed en eet ik pas weer wat rond 11 uur. Rond 12 uur poets ik dan m'n tanden en 's avonds ook nog een keer rond 10 uur. Is dit slecht? Ook dat ik eerst eet, slaap en daarna tandenpoets?

12 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom sta je om 5:30 op als je daarna weer je bed in gaat? ;)
Rutge
12 jaar geleden
omdat ik kranten moet doen 's ochtends en ik ga laat naar bed waardoor ik daarna moe ben dus ga ik weer naar bed.

Antwoorden (2)

Na een half uur begint er zich al tandplak te vormen. Dus als je gegeten hebt, even goed spoelen met water om de meeste zurigheid weg te krijgen, en dan toch even poetsen. Je glazuur is namelijk zachter als je net gegeten hebt, dus het is beter om niet gelijk je tanden te poetsen, maar ook weer niet 3 uur later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Dus ik zou eigenlijk na alles wat ik eet, +- 1,5 uur moeten w88 en dan tandenpoetsen?
Je kunt beter twee keer met aandacht poetsen (ragers gebruiken voor tussen je tanden) dan vier keer half.
Aldus mijn mondhygiëniste.
Na een zoete hap kun je beter wel even poetsen, want zoet wordt door de bacteriën in je mond omgezet in zuur wat je glazuur aantast.