Wanneer is het resultaat van een kaakoperatie zichtbaar?

2 maanden geleden heb ik een kaakoperatie gehad. Mijn onderkaak is naar voren geschoven en ik ben allesbehalve blij met hoe ik er nu uit zie. Wanneer ik in de spiegel kijk, begin ik onmiddellijk te wenen. Ik heb geen idee of mijn gezicht na 2 maanden nog gaat veranderen of niet..

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
2.7K

Antwoorden (2)

Zoals het beschreven staat:
"Een chirurgische kaakcorrectie is een methode om een afwijkende stand van de kaak door een operatie te corrigeren. Met deze methode wordt een functioneel evenwicht bereikt tussen de kauwspieren, de tanden en kiezen, de luchtwegen en de gelaatsuitdrukking. Hierdoor wordt meestal ook een verbetering van het uiterlijk bereikt.".
Over het algemeen is het herstel van botoperaties niet zo snel als van ander vormen van operaties. Het kan al met al wel twee maanden duren.
De operatie is er wel op gericht om het aangezicht wat te verbeteren, dus daar moet je wel van uit gaan.
Natuurlijk is het ook zo, dat jij al HEEL LANG het beeld van je vorige gezicht voor ogen hebt en aan de verandering zal je ook een tijd moeten wennen. Blijf positief en heb wat geduld. Het zal goed komen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey,
spijtig genoeg kan ik meedelen dat ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik heb al wenend voor de spiegel gezeten en had mezelf nog nooit zo lelijk gevonden. Spijtig genoeg gaat dat gevoel heel erg traag weg, je ziet er ineens anders uit dan je gewend bent. Maar je zal eraan moeten wennen want veranderen gaat het niet meer doen. Ze vertelden mij dat na een half jaar ik pas het echte resultaat ging zien, dat het dan helemaal ontzwollen was. En dit klopt ook, je gaat er dus nog een klein beetje minder gezwollen uitzien maar verwacht geen wonderen.