hoeLang duurt een tandvleesontsteking?

was donderdag naar de tandarts heweest omdat de pijn gewoon niet stopt, zenuwonsteking was weg, nu heb ik bijkbaar een zware tandvleesontsteking,meestal is da na een paar dagen weg bij mij, maar nu blijft het duren,heb een mondspoelmidde voorgeschreven gekregen hextril denk ik tis iets rood mijn linkerondertand en wijsheidstand blijven steken, overdag gaat het ma s'avonds na 21uur is de pijn niet te houden, neem flemoxin solutab en ibuprofen en nog ontstekingsremmers blauwe ben de naam kwijt, de tand moet er zoeizo uit,maar zolang hij blijft pijn doen kan het er ni uit, wa mot ik doen :( wordt er ziek en gek van hee mijn mond aan d elinkerkant is vanbinnen opgezwollen n zit wit zelfs mijn tong is wa dik en doet pijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet te zeggen, dat verschilt per persoon en per ontsteking, bel morgen de spoedtandarts, deze kun je meestal bereiken door je eigen tandarts te bellen, dan krijg je een bandje met daarop het nummer dat je kunt bellen. Ontstekingen kunnen zich over heel je tandvlees uitbreiden.
SimonV
10 jaar geleden
Koop in de supermarkt een pakje kamillethee en spoel daar om de zoveel uur mee. Dat verzacht de pijn en zuivert de ontsteking.
Het lijkt me verschrikkelijk voor je, veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb andere medicatie gekregen en dinsdag gaat de tand eruit

Antwoorden (1)

Ik heb het ook een keer gehad, wel iets minder erg dan jij als ik het zo lees, maar de tandarts gaf me toen inderdaad ook mondspoelmiddel mee. Iets wat ik hier niet lees, een tip die ik dus wel van mijn tandarts kreeg, was om het mondspoelmiddel op een steriel gaasje te gieten en dan op dat gaasje te kauwen, dan zou het beter moeten inwerken.

Bij een te heftige ontsteking zou ik toch even naar de huisarts gaan. Ik kreeg namelijk van die tandvleesontsteking later een kaakontsteking en toen had ik zo'n opgezwollen gezicht dat ik daar gewoon antibiotica voor kreeg.

Sterkte!

Toegevoegd na 26 seconden:
(Het heeft overigens 2 weken geduurd bij mij!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb al een jaar een bult min mijn kaak tandarts zegt aols de tand eruit is dat het weggaat, ik spoel met hextril, ma pijn blijft, heb nu ander medicatie gekregen en dinsdag gaat de tand eruit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wow, hopelijk komt er dan eindelijk een einde aan die ellende dan!