waar kan ik mijn gebit in 1x laten trekken en gelijk een kunstgebit ?

Hallo ik zou graag van mijn tand en kiespijn verlost willen worden, ik ben inmiddels al bij 7 tandartsen geweest en die zeggen alleen maar dat de elementen bespaart moeten blijven, ze vragen niet naar mijn gezondheid, want inmiddels ben ik 40 kilo afgevallen omdat ik bijna geen kiezen meer heb en dus niet kan kauwen, ja alles met mijn voortanden maar die breken ook volledig af. kortom ik weeg nu nog 48 kilo ze denken allemaal dat ik een enge ziekte heb of zo, wie weet waar ik terecht kan in utrecht, zou graag weer gewoon willen eten in de plaats van soep, pap, vla en alles wat je moet soppen want me maag word er ook niet beter van en ik zelf ook niet voel me een wrak, hopelijk weet iemand waar ik eindelijk mijn waardigheid terug kan krijgen, zonder dat ik me hand voor de mond moet houden.
hier loop ik nu al ruim 3 en half jaar mee, niet alleen lichaamlijk maar ook geestelijk ga ik er aan onderdoor.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
5K

Antwoorden (4)

Iedere tandarts kan dat voor je doen, maar tandartsen zijn er om je gebit te sparen. Ga eens naar een mondhygiënist zodat je leert hoe je je gebit moet verzorgen. Wil of werkt dit niet, dan moet je je verhaal duidelijk maken aan je tandarts, zodat deze alsnog je tanden verwijderd, ga er niet mee akkoord als hij of zij erbij blijft dat je tanden gespaard moeten worden. Pijn is verschrikkelijk, leg dat aan hem of haar uit. Al is een kunstgebit ook niet altijd een pretje, ik begrijp dat je dit wil, nu de tandarts nog! Neem pdesnoods iemand mee die achter je staat, iemand die de tandarts duidelijker kan maken dat jouw tanden en kiezen eruit moeten, dan jij.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eerst eens langs de huisarts. Je denkt misschien dat je voor tandklachten bij de tandarts moet zijn, maar er kunnen ook andere zaken zijn in je lichaam die dit veroorzaken. In overleg met je huisarts kun je dan kijken wat er gedaan kan worden. Geef wel meteen aan bij hem dat jij eigenlijk alles kwijt wilt en een kunstgebit wil, dan weet hij hoe jij er in staat.
Als dat niks oplost kun je altijd nog naar een tandarts of eventueel kijken naar iemand die gespecialiseerder is in jouw problemen (univeristair ziekenhuis bijvoorbeeld).
Alles trekken is heel rigoreus, dus bedenk goed of dat inderdaad is wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, mits u gezondheid het toelaat,zou u kunnen overwegen om alles onder algehele narcose in een keer te laten trekken,dan een nood protese en na een half jaar terugkomen en een nieuw kunst gebit te laten aan meten. zit natuurlijk wel een extra kosten plaatje aan verbonden, zelf een prima ervaring mee, ik zelf ben een super angsthaas wat het tandarts gebeuren aangaat. volgende adres is aan te bevelen.
Tandheelkundig Centrum Beuningen Thujapark 7, 6642 CB, Beuningen bij Nijmegen. Tel. 024-6772212 . werkelijk in zeer goede handen daar!!!! succes!!
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Daar vraagt de vraagsteller niet naar de tandartsen willen niet alles trekken dat is het probleem
Neem contact op met je zorgverzekeraar. Die hebben altijd een adviseur. Deze kan je helpen een tandarts of kliniek te vinden waar het kan gebeuren. Misschien kan je daarna implantaten krijgen met een klikgebit, dan ben je van alle toestanden af. Dit jaar kan dat zelfs nog kosteloos, meen ik, op een bescheiden eigen bijdrage na. Vraag dus je verzekeraar en met een beetje geluk komt alles dan nog goed. Alle sterkte.

Toegevoegd na 20 uur:
Vrijwel elke tandarts is in staat om een verwaarloosd gebit te renoveren. Alleen kost dat een hoop geld en hoe langer je wacht hoe erger het wordt. Als je financiën het probleem zijn, meld je dan aan bij de tandartsenopleiding bij een Universitair Ziekenhuis. In Utrecht of als je dat zou willen, bij Acta ( Academische tandartsen opleiding) bij het VU ziekenhuis in Amsterdam. Daar werken tandartsstudenten met vrijwilligers die een behandeling nodig hebben. Misschien ben je daar enorm mee geholpen hoewel je er heel veel tijd aan kwijt bent, als je 32 kiezen en tanden ( twee kaken) moet laten renoveren..
Vraag je huisarts of hij je kan introduceren bij die opleiding. Aanrader! Alles onder controle van zeer ervaren docenten. Doen!

Toegevoegd na 21 uur:
Je kunt je melden via www.acta.nl of telefoon 020 5980380.