Hoe kom ik van de pijn aan me tanden af ?

Ik heb een beugel en steeds bij een nieuw draadje krijg ik pijn aan me tanden en heb ik de neiging om op een groot taai stuk vlees te bijten. Als ik op iets bijt doet het pijn. Van paracetamol op ibrufen ( van die zakjes ) gaat de pijn echter niet weg. HELP !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (3)

Wat ik deed toen ik erge last had van de pijn; een tandenborstel pakken en daarmee zachtjes, in kleine rondjes, je tandvlees masseren. Hiermee werd de pijn verzacht en je kunt het zo vaak doen als je zelf wil.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ook wel wil helpen is thee, neem een slokje van de thee en houd die slok even in je mond. Hierdoor zet het ijzerwerk van de beugel een heeel klein beetje uit en heb je minder last van de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben blij dat je er wat aan hebt, want mij hielp het erg goed. :) En denk maar zo, over een paar dagen heb je er helemaal geen last meer van.
Je kan jammer genoeg weinig er aan doen je kan pijnstiLlers nemen maar dat is niet goed voor je lichaam het enigste wat je kujnt doen is afwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is: "....het enige wat je kunt doen...." niet enigste. En "kujnt" is gewoon een typefoutje neem ik aan ;-))
Volgens mij komt het door de spanning die op je tanden staat.. telkens als ze er een nieuw draadje in doen zit hij ook iets strakker, na een tijdje heb je er waarschijnlijk minder last van omdat je tanden dan anders zijn gaan staan, dan zit het draadje ook losser. En dan doe ze er weer een nieuwe, strakkere in enz enz.
Je kunt er niet echt iets aan doen, maar denk maar aan het mooie gebit wat je straks krijgt:)