Hoe kan het dat mijn kaak vast zit?

Sinds enige tijd heb ik, dat als ik mijn mond ver genoeg open doe, dat mijn kaak een knak geeft, alsof hij aan de rechterkant langs een stuk bot moet, waar hij dan tegenaan komt en als je je mond verder opendoet, langs schiet een een soort van knak geeft.

Heeft iemand enig idee wat dit is, hoe ik er vanaf kom en of het schadelijk is om lang mee rond te lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.5K

Het beste antwoord

Ik heb dat ook, en de chirurg die mijn meniscus heeft geopereerd zei dat ik toch echt moest proberen om mijn mond niet zo ver open te doen dat ie knakt.. Ik heb dat veel tijdens gapen, soms knakt ie zo hard dat ik hem een paar seconden ook niet meer dicht krijg..
Maar als je je mond gewoon heel langzaam open en dicht doet een paar keer achter elkaar, kun je je kaak zeg maar trainen om verder open te kunnen zonder te knakken..
Probeer het maar, je zult zien dat je na een week ofzo al verder komt dan nu ;-)
Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan zijn dat je kaak eventjes uit de kom gaat, dit laat je best eens nakijken
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat de kom aan de rechterkant van je bovenkaak niet diep genoeg is met het gevolg dat wanneer jij je mond heel ver openmaakt de onderkaak een beetje of helemaal uit de kom schiet.
Dus: ga naar je huisarts voor medisch advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit heb ik ook zowel in me kaak als in allebei me duimen het kan niet veel kwaad maar als je het egt heel lang heel vaak doet kan je bot afslijten, het gevolg daarvan weet ik ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Ik zou er niet mee spelen als ik jou was. Als je even naar de tandarts gaat kan hij je oefeningen geven dat je gewricht niet meer uit de kom schiet. Waarschijnlijk moeten de pezen weer even strak wordn. Het is heel eenvoudig kost je maar 5 min per dag.