ik heb onstoken tandvlees over me tanden heen tussen dat spleetje wat moet ik er tegen doen zonder naar de tandarts te gaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
6.9K

Antwoorden (11)

Je hebt van zon oplos poeder van oral-b daar flink mee spoelen elke dag, helpt echt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met mondwater goed spoelen.
niet overheen gaan borstelen, dan kan je de ontsteking juist erin borstelen.
ff laten rusten en spoelen en als het lang aanhoudt, toch naar de tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spoelen met ontstekingsremmend mondwater
13 jaar geleden
Het beste is om met lauw zoutwater te spoelen. Een paar keer per dag.

Poetsen met parodontax helpt het voorkomen. Weleda heeft ook een goede tandpasta speciaal voor tandvleesproblemen.

Vaker flossen of met ragertjes schoonmaken helpt tandvleesontstekingen voorkomen. Natuurlijk ook vitamine C.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ook eens ontstoken tandvlees. Ik kreeg daarvoor ibuprofen. Je kunt dat gewoon bij de apotheek of drogist halen en je hebt er geen doktersvoorschrift voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom krijg ik een -?
Bij de apotheek hebben ze daarvoor een speciale vloeistof
2 keer per dag mee spoelen,heb het ook een keer gebruikt en werkt snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook vaak lichtelijk ontstoken tandvlees. En mijn tandarts die zegt dat ik moet flossen tussen mijn tanden. Dus meerdere malen het stukje ertussen steken. Ook zegt mijn tandarts dat ik onder mijn tandvlees moet poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meid meid meid... waarom 'zonder naar de tandarts te gaan'? Waarvoor heb je schrik? Ik denk dat je best toch een tandarts raadpleegt! Jij denkt ontstoken tandvlees, maar het kan veel erger zijn dan je denkt, en het kan ook een ontstoken tandwortel zijn! Of erger... Wie weet krijg je van de raad die je hier krijgt, wel ergere dingen!

Of ga naar de huisarts. Dan kun je meteen al je vragen daaraan stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik ook regelmatig ontstoken tandvlees had, raadde mijn tandarts aan om met Sensodyne te poetsen - en het helpt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met interdentale borsteltjes de rand van het tandvlees schoonborstelen tussen de tanden en kiezen en daarmee ontdoen van de ontsteking veroorzakende tandplak. Vraag advies aan tandarts of mondhyhgienist, die je de juiste maat kan aangeven en verder kan adviseren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed stokeren/flossen/rageren. Maar het hangt er ook vanaf hoe erg het is. De tandarts kan er misschien makelijk en snel wat aan doen je kan op zijn minst even bellen, toch?