Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de body analyzer bij Basic-Fit accuraat?

Ik weeg mij altijd voor dat ik ga sporten met de Basic-Fit analyzer en dan ben ik soms wel 0,8 kilo lichter na het sporten. is deze body analyzer accuraat of niet?

3 maanden geleden
2.1K
tinus1969
3 maanden geleden
Klinkt alsof je 800 ml water/zweet bent verloren. Stevige workout. Wegen voor/na sporten heeft GEEN zin. Het enige dat zin heeft, is wekelijks of tweewekelijks wegen op een vast moment. Bv meteen na het opstaan (na eerste wc bezoek maar voor ontbijt).
LeonardN
3 maanden geleden
Ga je weleens plassen tussen je oefeningen door? Neem je weleens wat te drinken?
Danique2005x
3 maanden geleden
@leonardN nee ik plas niet en drink pas na de workout
Ritsuka
3 maanden geleden
Waarom drink je niet tijdens je workout? Uitdroging heeft een negatief effect op je sportprestatied
Danique2005x
3 maanden geleden
@ritsuka klinkt mss heel stom maar ik vergeet altijd te drinken
LeonardN
3 maanden geleden
@Danique Het kan best zijn dat zo'n weegschaal inaccuraat is, maar dat zal dan op beide weegmomenten zijn wat het verschil niet heel veel zal laten veranderen.
Als je dus 1 kilo te licht wordt gewogen voor het sporten zal je ook ~1 kilo te licht worden gewogen NA het het sporten.
(aangenomen dat er 1 weegschaal staat, of je dezelfde gebruikt).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding