Mag je nutrilon mengen met zuivel ( koemelk)?

Mag je Nutrilon mengen/ mixen met koemelk of geitenmelk in plaats van water? Antwoord kan ik nergens vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.7K
Amadea
2 jaar geleden
Bedoel je voor een dreumes, om die aan gewone melk te laten wennen?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja voor dreumes vanaf 1 jaar. Om precies te zijn Nutrilon nr 4
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik maakte de Nutrilon aan volgens de instructies op de verpakking, met water. En deed daarna 50/50 met melk in de fles. Restant Nutrilon bewaren voor de volgende voeding.
TurfGraver
2 jaar geleden
Waarom zou je je kind aan koemelk of geitenmelk willen laten "wennen"?

Antwoorden (1)

Ja dat kan, maar....
Je moet ook water toevoegen aan de melkpoeder, volgens het recept. Doe je dat niet, dan wordt de melk 'te dik', en komt de baby uiteindelijk vocht tekort.
Mengen van (aangemaakte) poedermelk en echte melk is zelfs aan te bevelen als je geleidelijk wilt overgaan van het een op het ander.