In hoeveel uren verteert een plataan/banaan in je maag?

Vandaag is het donderdag en aandag moet ik de bariatric operatie doen en moet met een lege maag gaan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je mag tussen nu en maandag nog wel eten hoor
anneliez
3 jaar geleden
zij zullen je toch wel richtlijnen hebben gegeven hoelang tevoren je niet meer mag eten. zo niet, dan even bellen
Erna55
3 jaar geleden
Je hebt van het ziekenhuis een folder meegekregen. Heb je die al gelezen ?

Antwoorden (1)

Allereerst de banaan.
Een banaan heeft maar 40 minuten nodig om de maag te verlaten.
Een niet rijpe banaan doet er 10 tot 15 minuten langer over.
Dus na een uur heeft de banaan de maag altijd verlaten.

Welk voedsel een mens ook eet, na 4 uren is de maag leeg.
Hoe vetter het voedsel, hoe langer het in de maag blijft.
De banaan valt onder fruit en doet er dus minder dan een uur over.

Jij moet nuchter komen.
Logisch, je maag wordt waarschijnlijk verkleind. Daarom moet de maag leeg zijn.
En...iedereen die onder narcose moet, moet de maag leeg hebben, omdat tijdens de operatie niks vanuit de maag de verkeerde kant op mag lopen. Denk aan braaksel in de longen!

Nuchter komen betekent: niet meer eten vanaf twaalf uur in de nacht.
Dus als je maandag nuchter moet komen, moet je stoppen met eten op zondag om twaalf uur.
(00.00 uur).

Succes!
O ja, bak je de banaan, dan reken je de banaan als vette hap. Na 4 uurtjes heeft de gebakken banaan de maag altijd verlaten.
Toegevoegd op 31 december 2020 20:25: tekst