Is het gevaarlijk/ongezond om theelepel zout over ei te doen?

Ik heb een natriumtekort. Huisarts adviseert om dagelijks bouillon te drinken. Ik wilde af en toe een snufje zout extra over eten doen. M'n ouders moedigde me aan om een flinke theelepel zout over m'n eten te doen. Nu heb ik vanmiddag een hardgekookt eitje gegeten met ongeveer 2-3 gram keltisch zeezout daarover heen. Na afloop ging ik me zorgen maken. Is dit niet veel te veel zout in één keer. En kan dit schadelijk/gevaarlijk zijn voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik zou me eerder aan het advies van je huisarts houden dan aan het advies van je ouders. Veel zout kan je bloeddruk enorm omhoog stuwen.
Pieterke
4 jaar geleden
Lees hier wat er over keltisch zeezout en over natrium staat:https://supersnelgezond.nl/keltisch-zeezout/
fremar
4 jaar geleden
Mijn echtgenote heeft dit ook;je kan je beter laten doorverwijzen naar een endocrinoloog want die kunnen beter een diagnose in zo iets toch wel vrij zeldzaam stellen.Laat uitsluiten of je de aandoening van Siadh niet hebt.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
En was je eitje lekker?

Antwoorden (1)

Voor een keer een portie van 2 - 3 gram zout kan in principe geen kwaad. Je eitje zal echter niet meer zo lekker zijn en je krijgt er behoorlijk dorst van. Je HUISARTS heeft je een erg goed advies gegeven. Bouillon is altijd al wat zouter dan andere etenswaar en op deze wijze krijg je regelmatig wat kleinere extra porties binnen. Ook af en toe een zout koekje (TUC-naturel) kan wat bijbrengen, maar met bouillon kan het probleem best worden opgelost.
Grotere porties zout leiden vaak tot nierproblemen en hoge bloeddruk en daat zit je ook niet op te wachten,
Zeg tegen je ouders, dat jouw huisarts een goed advies geeft en goed weet wat hij/zij doet.