Ik heb per ongeluk slagroom gemaakt in een (uitgespoelde) urinepot... kan dat kwaad?

Ik moest een urinestaal binnen brengen, maar omdat dat niet lukte in zo een klein potje heb ik een grotere pot (zat eerst soep in van bij de soepboer) met kokend water uitgespoeld en dan daar met een steriele pincet een potje urine uitgeschept.
Nu had ik die grote pot vergeten weggooien en die stond dus nog achteraan op mijn aanrecht (uitgespoeld met koud water om daarna in de zak te stoppen).
Om één of andere reden is die pot waar die urine had ingezeten echter meer vooraan gezet, en heb ik per ongeluk daar slagroom in geklopt ipv in de pot die ik daarvoor had klaar gezet.
We hebben het gerecht intussen met smaak opgegeten :-/. Pas bij de vaat heb ik gemerkt dat ik me van pot vergist had.
Ik durf dat hier amper te zeggen maar wil toch es horen of dit erg kan zijn.

10 maanden geleden
1.7K
Pieterke
10 maanden geleden
Er zijn mensen die urine drinken. Ik moet er niet aan denken maar als je het 1x drinkt schijnt het geen nadelige gevolgen te hebben, ook geen positieve trouwens. Als je dat vaker doet kan het wel nadelige gevolgen hebben.
Het zal dus al met al wel meevallen wat je gedaan hebt.
liveisgreat
10 maanden geleden
dank voor je reactie. Ik moet er ook niet aan denken om urine te drinken, ik mag er zelfs niet aan denken dat we slagroom van zo'n pot gegeten hebben. Als het idd meevalt zal ik er nadien wel om kunnen lachen, maar nu ben ik toch nog steeds wat bezorgd.
Inekez1
10 maanden geleden
2 simpele tips om dit soort dingen in het vervolg te voorkomen:
1) potjes waar urine of andere niet-keuken-dingen in hebben gezeten, of die ergens op de vloer hebben gestaan, die zet je nooit op het aanrecht. Uitspoelen van zo'n pot doe je bijvoorbeeld onder de douche of met de tuinslang buiten, maar niet in de keuken. Dan belandt zo'n pot dus ook niet per ongeluk op je aanrecht. 2) slagroom kloppen doe je in een schone kom, kan of maatbeker die daarvoor bedoeld is, bij voorkeur van glas of rvs. Bakjes of emmertjes waar soep, yoghurt, salade ofzo in heeft gezeten zijn niet bedoeld om telkens te hergebruiken, zeker niet met kloppers en mixers. Het plastic van zo'n bakje, of de coating die erin zit, is daar niet geschikt voor waardoor je telkens kleine microdeeltjes plastic in je slagroom en dus in je lijf krijgt. Dat is op den duur schadelijker dan eenmalig een restje urine in je slagroom.

Antwoorden (2)

Urine is steriel, dus kwaad kan het niet. Het is wel vies ..
10 maanden geleden
liveisgreat
10 maanden geleden
ja megavies. En die urine was zeker niet meer steriel, die pot stond er al van vrijdag (wel uitgespoeld met koud water en helemaal achteraan op het aanrecht waar nooit iets van eten staat). Ik snap nog steeds niet hoe die naast de gootsteen terecht kwam, misschien is die ondertussen nog voor iets anders goors gebruikt. Zal vooral blij zijn dat niemand ziek wordt.
Je wordt er niet ziek van, maar t is wel een smerig idee!
10 maanden geleden
liveisgreat
10 maanden geleden
ja echt he, bah, als er niemand ziek wordt wil ik dat zo snel mogelijk vergeten. Ik heb hier al liters thee gezet :-). Als het goed loopt zal ik hier later wel mee lachen maar nu denk ik echt jakkie.