Hoeveel zeewierchips mag je per week eten?

Er staat altijd een maximum per dag op de verpakking. Als je in nederlands googled zeggen ze dat japanners juist door veel zeewiergebruik gezonder zijn maar als je in het engels googled zie je over dat japanners juist door teveel zeewier consumptie veel ziektes hebben aan de schildklieren dus wat is nou waar.

2.9K
Erna55
3 jaar geleden
Welk merk zeewierchips?
Hoe staat het letterlijk op de verpakking ?
TurfGraver
3 jaar geleden
Gevarieerd eten is gezondste.
Maar hier wat info.
https://www.consumentenbond.nl/gezond-eten/hoe-gezond-zijn-zeewier-en-algen
tinus1969
3 jaar geleden
Zeewier is een verzamelnaam van allerlei verschillende soorten in zee groeiende planten; zeewier chips bevatten bovendien mss ook nog wat hulpstoffen. De maximum hoeveelheid per dag hangt dus af van wat er precies in die zeewier chips zit.
19belle87
3 jaar geleden
Er staat op maximum jodium per dag staat ook op bijv. wakame zeewiersalade staat onder dat bakje dat dit max is per dag

Antwoorden (2)

Net zoveel als van gewone aardappelchips. Het is gewoon een snack - alleen flink duurder dan de gebruikelijke soorten - waarvan het enig voor de gezondheid gevaarlijke ingrediënt het zakje met vochtabsorberende silicagel is dat bij de zak in zit. Dat moet je absoluut niet opeten.
3 jaar geleden
Jouw zeewierchips is waarschijnlijk ook gefrituurd, wat al maakt dat het niet een heel gezond product is. Of de chips nu van aardappelen of zeewier is gemaakt ... Zeewier is in tegenstelling tot aardappelen, zeer rijk aan jodium en jodium kan inderdaad bij hoge innames op lange termijn wel degelijk schade veroorzaken aan de schildklier. Dit geldt ook voor de Japanners.