Waarmee voeden virussen zich?

Hoe kan je zo snel mogelijk een virus wegwerken (bijv. het coronavirus)? Waarmee voeden virussen zich?

3 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Cellen. .

Antwoorden (1)

Een virus is een microscopisch klein deeltje dat bestaat uit erfelijk materiaal, verpakt in een eiwitomhulsel. Virussen worden pas biologisch actief als zij cellen van levende organismen binnendringen.

Virussen hebben geen eigen voortplantingsapparaat en geen eigen stofwisseling. Ze zijn daarom volledig afhankelijk van gastheerorganismen. Er is geen sluitende definitie van leven, zodat er nog niet gezegd kan worden of virussen leven.
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Geef even de toevoeging dat virussen zich dus niet voeren. Want er is geen stofwisseling.