Is een Corona zelftest betrouwbaar?

Ik ben zeer recent 'negatief' getest op een zelftest. Alleen hoe kan ik zeker weten dat die uitslag de waarheid is? Ik heb er trust issues in gekregen. Ik ben bang dat ik misschien toch positief ben. En ik heb helaas geen tijd voor een afspraak bij de GGD op dit moment. Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan? Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Je hebt geen tijd om je eigen gezondheid te testen? Dus ga je als je een vermoeden hebt dat je ziek bent vrolijk door met werken/school/winkelen/sporten?
SingingCoyote13
2 jaar geleden
probeer nog een of twee zelftests zou ik zeggen als je werkelijk niet langs de ggd kan. eventueel een paar dagen later, om de zoveel dagen lijkt me

Antwoorden (2)

Er zijn al verschillende mensen geweest die een - hadden op de zelftest en enkele dagen later toch een officiële laten doen en daarop + krijgen. Eigenlijk moet je genoeg 'virus' in je lijf hebben dat de test die kan oppikken. Symptomen of niet.
Over het algemeen is een - niet altijd - maar is een + wel altijd + .

Voor de omicron variant kan het zelfs zijn dat een neustest - is en met een keeltest je pas de + kan krijgen. Al zijn die dingen er niet voor gemaakt.
De controletesten bij de apotheek... die gaan zo diep dat ze in je keel kopen en de twee tegelijk testen zo blijkt.
2 jaar geleden
bamibal
2 jaar geleden
Ik begrijp niets van die laatste zin.
nounka
2 jaar geleden
deze morgen net voor het werk nog online geweest. Kennelijk iets te snel getypt. Bij de apotheek... die testen gaan zo diep in je neusgat dat ze tot in je keel komen en zo krijg je meteen zowel neus en keel controle in een test. ( kopen moest komen zijn )
Er is niet één definitief antwoord op deze vraag, omdat verschillende mensen verschillende meningen kunnen hebben over deze kwestie. Sommige Corona-gebruikers hebben echter online gezegd dat de zelftest niet altijd nauwkeurig is, en dat hij in sommige gevallen vals-positief is.