Hoe weet je hoelang je al Corona hebt?

Onze neef moest zich verplicht laten testen door zijn werkgever. Blijkt dus dat-ie gewoon Corona heeft zonder symptomen. Dat was behoorlijk schrikken, want mijn zus heeft hem nog gezien afgelopen weekend. Gelukkig hebben beiden afstand gehouden. Mijn neef verblijft nu in quarantaine, maar familieleden in de groepsapp vragen zich nu wel af hoelang hij hiermee al rondloopt. Kan je misschien op een bepaalde manier erachter komen hoelang je al Corona hebt?

3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Als je geen klachten hebt kom je daar niet achter
KarinH
3 jaar geleden
Zou mooi zijn als je kunt zien hoeveel weken je al Corona hebt. Een beetje zoals een ClearBlue zwangerschapstest, maar dan voor Corona. Dan kan je ook nagaan wie je in die tijd hebt gezien en hen waarschuwen.
MasterSword
3 jaar geleden
En daarom verspreid corona ook zo goed.
De mensen die gewoon door kunnen gaan, en geen symptomen hebben.
Afhankelijk van Bloedgroep, Leeftijd, Gezondheid bepaald hoe goed je immuunsysteem is. Zover zijn mensen met bloedgroep A Positief echt de grootste slachtoffer van corona.
Want de O en Rh-negatieve bloedgroepen kunnen in verband worden gebracht met een iets lager risico op SARS-CoV-2-infectie en ernstige COVID-19-ziekte.
( https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-4511 ) Maar we kunnen niet altijd zien of iemand ziek is. Een griepje zal jou altijd pakken op je zwakste moment.

Antwoorden (1)

Je kunt het niet zeker weten hoe lang je al corona hebt. Maar als je op dinsdag/woensdag positief wordt getest is de kans aanwezig dat je het het weekend al had. Als je zus op anderhalve meter afstand is gebleven, en goed haar handen waste, etc. is de kans heel klein dat ze besmet is geraakt. Maar wel aanwezig....