Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je een slechte adem door het dragen van een mondkapje?

Als ik langere tijd een mondkapje onafgebroken heb gedragen, ruikt 'ie soms wat minder fris. Ik eet regelmatig kauwgom, poets meermaals mijn tanden per dag en heb in mijn omgeving nog nooit iemand horen klagen over mijn adem. Desondanks komt er een muffe geur van mijn (wegwerp)mondkapje af. Is mijn adem dan zo slecht of wordt dit mogelijk veroorzaakt door het mondkapje?

3 jaar geleden
981
Ritsuka
3 jaar geleden
Je moet regelmatig je mondkapje wisselen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je krijgt geen slechtere adem door een mondkapje. Het stoffen mondkapje wordt tijdens het dragen een beetje vochtig/klam en neemt daarbij ook lichaamsmaterialen op zoals speeksel, afgestorven cellen en via de andere kant stof uit de lucht. Al dat organische materiaal zal door de iets hogere temperatuur van ca 30 graden wat uit je adem komt gaan "broeien" doordat de bacteriën het afbreken. Op tijd het kapje vervangen lost het probleem op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding