Wat zijn de beste mondkapjes voor brildragers?

Ik kan maar niet wennen aan het feit dat mijn bril telkens beslaat als ik zo'n mondkapje opdoe. Voorlopig blijft Corona nog wel even in de wereld, dus ik vermoed dat mijn bril nog wel even beslagen blijft. Zijn er misschien mondkapjes die speciaal gemaakt zijn voor brildragers? En welke daarvan staan goed aangeschreven?

3 jaar geleden
4.6K
Pieterke
3 jaar geleden
Bij Bol.com verkopen ze mondkapjes die volgens de teksten fijner voor brildragers zouden zijn. https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=mondkapjes+voor+brildragers+falke&searchContext=media_
Ik heb er geen ervaring mee.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Het lijkt erop, dat ervaren mondkapjesdragers, zorgpersoneel dus, ook het probleem hebben van beslagen brillenglazen. Daarom vermoed ik, dat er niet zoiets bestaat als een mondkapje waarbij je dit probleem totaal niet zult hebben.
Vandaag stond toevallig op AD.nl een artikel over een simpele manier, die zorgpersoneel gebruiken om het beslaan van de bril tegen te gaan. Het zit niet in het mondkapje, maar ze gebruiken zeep om de glazen mee in te smeren.
https://www.ad.nl/binnenland/zo-voorkom-je-beslagen-brilglazen-als-je-een-mondkapje-draagt~aaf2c6c8/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij ons werken alleen de (medische) blauw witte weggooi mondkapjes met ijzeren neusstrip tegen het beslaan. Goed aandrukken in de vorm van je neus en bril valt er iets over.

Antwoorden (1)

Er zijn ook manieren om met een gewoon mondkapje dit tegen te gaan (zoals een knoopje leggen in het elastiek of de bandjes kruislings omdoen (bovenste gaat onder het oor, onderste gaat boven het oor langs)).

Ik ken brildragers die de eerste methode gebruiken (zie instructie https://www.youtube.com/watch?v=j8flsxSce-M) en zij hebben géén last van brillenglazen die beslaan.

Hierbij ook een instructiefilmpje (https://www.youtube.com/watch?v=s3Y26UGulrI) waarbij iemand laat zien dat brillenglazen met deze methode niet beslaan.

Wat betreft de "gaten" aan de zijkant. Voor mensen met een groot gezicht, werkt het niet goed om de gaten weg te werken. Maar voor de meeste mensen op straat is dat niet erg. In het ziekenhuis of als zorgverlener is het een ander verhaal. Dan kan je altijd nog met een extra tapeje werken.