Kan het virus verspreiden door damp van de douche in dit geval bedrijfsdouches waar ineens 50 man do?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Ja, die kans is erg groot.
De neveldruppeltjes van de doucheruimte nemen de uitgeademde druppeltjes van de mensen mee de ruimte in. Door de douchestralen zal er zelfs extra turbulentie zijn in de lucht, zodat er veel risico is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ja dit is het correcte antwoord. ik vraag me wel af welk bedrijf nu nog niet door heeft dat het niet de bedoeling is dat je met 50 man bij elkaar komt al helemaal niet dicht op elkaar in een douche hok
SimonV
4 jaar geleden
Zullen door de hoge luchtvochtigheid de aerosolen juist niet eerder neervallen?
- Bij lage luchtvochtigheid verdampen de droplets in aerosolen snel, en gaat het virus dood voor het andermans longen bereikt.
- Bij hoge luchtvochtigheid groeien de droplets als 'condensatie-nuclei' snel aan en bezinken dan snel naar beneden.
https://www.maurice.nl/2020/04/16/het-bewijs-luchtvochtigheid-vertraagt-of-versnelt-verspreiding-van-virus/