Hoe krijg ik 2g+ na korter dan 8 weken positief te zijn?

Ik heb afgelopen week Corona gehad en wil binnekort weer naar buiten maar daar heb je 2g+ voor nodig.
Op de ggd site staat dat je 8 weken positief blijft testen.
Mijn vraag: Hoe kom ik dan aan een negatieve test zodat ik 2g+ heb

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je blijft (meestal) niet 8 weken positief testen. De meeste mensen zijn na 1-3 weken alweer negatief.
Toegevoegd op 06 februari 2022 12:43: bron
2 jaar geleden
Je hebt geen negatieve test nodig. Als je bij de GGD positief bent getest, kun je na 11 dagen een herstelbewijs downloaden in de corona check app. Dat blijft dan 180 dagen geldig. In Nederland is dat voldoende. Hier geldt geen 2G+. Maar als je binnenkort naar Duitsland wil zul je wel negatief moeten testen om daar ergens in horeca e.d. naar binnen te mogen.