Tot hoe laat draaien de laboratoria die corona testen analyseren?

Normaal gesproken draaien analytische laboratoria tijdens kantooruren. Echter, en dit geldt zeker voor de commerciele laboratoria, draaien ze vaak langere uren wanneer er veel monsters klaar staan om te analyseren (ikzelf heb wel mee gemaakt dat er tijdens een "korte periode" langer gewerkt werd (duurde 18 maanden...) omdat er veel werk lag.

3 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In maart werd er dit geschreven op BN DeStem: "Om alles te kunnen verwerken en uitslagen zo snel mogelijk te kunnen geven, zijn de werktijden in het lab aangepast. Om 08.00 uur wordt gestart, om 22.00 uur gaat het licht uit. In die uren halen laboranten materiaal van patiënten die verdacht worden van een besmetting met het coronavirus, door de molen." Ik weet niet of dat nu nog het geval is.