Wat is de betekenis van #friedepiepel en #ikdoenietmeermee?

Gisteravond was influencer Famke Louise aan tafel bij Jinek. Zij ging aan Diederik Gommers uitleggen dat 'zij niet meer meedoet' (zie #ikdoenietmeermee). Het is mij niet duidelijk welk punt Famke Louise duidelijk wil maken, want zij zei gisteravond wel de coronaregels na te leven. Wat wordt er dan wel bedoeld met #friedepiepel en #ikdoenietmeermee?

3 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
"Ik doe niet meer mee" is vooral heel dom. Dan geven mensen niet om ouderen en kwetsbaren. Die mensen voelen zich niet verbonden met anderen en gaan alleen maar voor zichzelf.

Antwoorden (1)

Het zijn onzinnige oproepen om je niet meer aan de coronamaatregelen te houden.
Famke Louise zegt in een Instagram-video: „Alleen samen krijgen wij de overheid onder controle. Ik doe niet meer mee.” In steenkolen Engels voegt ze eraan toe: „Free the people.” (friedepiepel).
Bij Jinek zei de vlogster onder meer dat ze niet haar volgers wilde oproepen de regels aan de laars te lappen, maar wil ze dat het kabinet meer medeleven toont naar jongeren en mensen die zich zorgen maken. En dat dit haar (onsmakelijke) manier was er aandacht voor te vragen...
SimonV
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Ik zag het en had medelijden met haar onvermogen om logisch te denken. Ze deed haar best, maar het stelde weinig voor. Ze snapte zichzelf niet eens! :)
Antoni
3 jaar geleden
Inmiddels is ze, twee dagen later, al weer teruggekomen op haar uitspraken op internet en staat ze niet meer achter de beweging.