Kan ik door nu de pil te nemen voorkomen dat ik volgende week ongesteld wordt?

Ik denk dat ik volgende week ongesteld wordt, maar ik ga een midweek op vakantie naar een Wellness park (maw dan is dus mn hele vakantie verpest) stel dat ik nu begin met de anticonceptie pil te slikken, voorkomt dat dan dat ik volgende week ongesteld wordt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Overleg even met je huisarts. Als je nu de pil nog niet gebruikt, kun je waarschijnlijk beter een middel gebruiken waarmee je de menstruatie uitstelt, bijvoorbeeld Primolut. Hiermee moet je drie dagen voor je verwachte menstruatie beginnen, je kunt zo je menstruatie één tot ongeveer veertien dagen uitstellen. Pas na het stoppen met het middel krijg je weer een bloeding.

Je kunt de anticonceptiepil ook wel gebruiken om je menstruatie uit te stellen, maar het is moeilijk te voorspellen hoe je lichaam daarop reageert als je daarmee begint zo vlak voor je menstruatie. Je menstruatie uitstellen met de pil is vooral handig als je de pil al gebruikt.

Maar zoals gezegd: overleg met je huisarts. Die kan je vertellen welk middel op dit moment voor jou het meest geschikt is, en dat middel ook voorschrijven.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor een betrouwbare bron over dit onderwerp: https://www.thuisarts.nl/menstruatie-uitstellen/ik-wil-mijn-menstruatie-uitstellen