Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer komt de eerste menstruatie na het verwijderen van de mirena spiraal?

Ik heb mijn spiraal vorige week maandag laten verwijderen en hoor veel verhalen dat vrouwen meteen menstrueerden. Dus ik ben een beetje bang dat mijn menstruatie niet op gang komt. Kan iemand mij meer vertellen?

een jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nadat een Mirena-spiraaltje verwijderd is komt de normale menstruatie meestal snel weer terug, tenzij je in de menopauze zit. Er zijn echter gevallen bekend waarin het enige maanden duurt voordat er weer een normaal menstruatiepatroon is ontwikkeld.

Door het gebruik van de Mirena is het bloedingspatroon verstoord. Bij één op de vijf vrouwen komen tijdens het gebruik van de Mirena menstruaties juist minder vaak voor of stoppen zelfs helemaal. In de regel komt na het verwijderen van de Mirena de menstruatie weer snel op gang, maar het is niet zo dat dit bij alle gebruikers zo is. Het kan tot enkele maanden duren voordat er weer een menstruatie is.

Wel is bekend dat er direct na het verwijderen van de Mirena-spiraal kans op zwangerschap bestaat, als geen andere anti-conceptieve maatregelen worden genomen. In principe zou het dus ook mogelijk kunnen zijn dat jij intussen zwanger bent.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding