Werkt de anticonceptiepil nog in combinatie met drugs?

Bijvoorbeeld in combinatie met pep, mdma, ghb, xtc noem maar op.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (1)

Alcohol en illegale drugs hebben geen effect op de werking van anticonceptiemiddelen, zoals de pil, het spiraal of een condoom. De pil werkt bijvoorbeeld niet minder goed als je drugs genomen hebt.

Maar dat is slechts een deel van het verhaal. Naast de lichamelijke effecten, heb je natuurlijk ook iemands gedrag:

onder invloed kun je minder voorzichtig omspringen met voorbehoedsmiddelen;
loop je dan meer kans op onveilige seksuele contacten omdat je door het druggebruik bijvoorbeeld je pil of condoom vergeet of de risico's van onveilig vrijen minder goed kan inschatten.