Sins 1 april is de morning after pil gratis, ik ben een jongen, kan ik daarvoor naar de apotheek gaan?

Ik ben een jongen kan ik naar de amotheek gaan rn vragen om een morning after pil voor mijn vriendin maar wel gratis?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
3 jaar geleden
Probeer in de toekomst wel te voorkomen dat je de MAP nodig hebt. Hebben jullie ook beide SOA test gedaan?
Amadea
3 jaar geleden
Dat gratis zijn is niet van toepassing op Nederland, maar alleen op België en dan voor vrouwen tot 25 jaar en mét doktersvoorschrift.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De morning after pil is, voor zover ik weet, in belgië niet gratis. Je kan deze dus zeker niet gratis gaan afhalen ongeacht man of vrouw. De extra korting die gegeven wordt geldt bovendien enkel voor vrouwen.

Antwoorden (1)

Nee. Alleen een vrouw krijgt sinds 1 april 2020 in België een extra tegemoetkoming in de prijs van de morning-afterpil. Dit geldt voor alle vrouwen, ongeacht hun leeftijd. Voor de morning-afterpil bedraagt de tegemoetkoming 9 euro per doosje.