Stopweek 1 week uitstellen, kan dat?

Mijn vriendin wil 1 strip van 21 pillen slikken maar wil daarna nog 1 week extra slikken van een andere strip. Kan ze bij de 2e strip willekeurig een stopweek doen? Je slikt dan ongeveer 28 pillen en doet dan een stopweek.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.6K
Amadea
4 jaar geleden
Ze hoeft helemaal geen stopweek te houden.
Erna55
4 jaar geleden
Je vriendin kan de bijsluiter lezen. Daar staat het in.

Het beste antwoord

Ja, dit kan, als je een 'standaard' 1fase pil hebt.
Je slikt altijd minstens 1 volledige strip, en dan slik je pillen bij tot het gewenste moment, en houd dan je stopweek zoals normaal. Daarna begin je weer met een nieuwe VOLLE strip.
Bewaar de aangebroken strip voor als je nog eens je stopweek wilt verplaatsen. Ik doe zelf altijd met een stift een grote streep erop zetten, dan zie ik duidelijk dat dat de extra strip is en raak ik niet in de war hoeveel pillen ik nu geslikt heb.
Je kunt ook de pil door blijven slikken, zonder stopweek, maar dan kan het zijn dat je na een tijdje een doorbraakbloeding krijgt. Ik weet van mijzelf dat ik ergens tussen 2 en 3 strips achter elkaar kan slikken, en dat ik dan een stopweek moet houden, anders bloed ik tijdens slikken.
Maar iedere vrouw is anders, probeer het uit.
Toegevoegd op 18 april 2020 20:41: tekst