welke natuur bron kan goed helen?

ik wil eens een natuur bron aanspreken om reumatiek op te lossen.
ook mijn geest is de laatste tijd troebel.
net alsof ik nergens echt meer van kan houden.
ik heb ook last van mijn maag.
de vraag is niet of ik naar de dokter moet maar welke natuur bron zou kunnen helpen tegen veel kwalen.
ik heb al een klei drink kuur.
ik weet het ook allemaal niet meer.
maar een tip is zeker welkom hoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet echt een natuurbron, maar heb je al eens aan tai chi gedacht? Het heeft een goed effect op reuma, op de geest, en allerlei lichamelijke kwalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga dat eens opzoeken.
dank je wel voor de tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een Chinese bewegingsleer, cq. zelfverdedigingskunst. Je moet het wel regelmatig (i.e. meerdere dagen per week, liefst dagelijks) doen om het echt effect te laten hebben. Je bent dan een half uurtje per dag kwijt aan je oefeningen, maar ik persoonlijk vind het gewoon fijn om te doen.

Antwoorden (7)

Sommige verzekeraars vergoeden kuuroorden voor reumapatienten. Informeer even bij de zorgverzekeraar.

Toen ik nog bij de verzekeraar werkte, hoorden wij altijd goede verhalen over de bronnen in Roemenië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gerrit, neem eens contact op met de RPV, de Reuma Patienten Vereniging, zij kunnen je iig voor de reuma goede adressen geven in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees dit maar eens aandachtig door.

http://www.mediwiet.nl/

en kijk ook even naar deze docu,het is echt de moeite waard en je zult anders tegen dit "onkruid" aan gaan kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw&translated=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reumatiek staat waarschijnlijk los van de rest van je klachten, maar zou wel de aanleiding kunnen zijn.
Je voelt, enigszinds wanhopig.
Een fikse burnout lijkt dit op, dan heb je concentratieproblemen, slecht slapen, nergens meer zin in hebben, een sterke emotionele afvlakking, nergens meer blij om kunnen zijn, maar ook nergens meer boos om, vaak gewichtsverlies, gebrek aan eetlust en een altijd aanwezig moe en lamlendig gevoel.
Wat hier aan te doen?
Zoeken naar de oorzaak.
Wees eerlijk naar je zelf toe en ga naar buiten, de natuur zelf kan je genezen, maar het is moelijk hier verder op in te gaan, ik weet te weinig en misschien zit ik er helemaal naast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die natuurbron, dat ben jij zelf.

Het klinkt misschien hard, maar vele fysieke en geestelijke ongemakken worden veroorzaakt doordat wij het leven niet [durven] aangaan zoals het zich aan ons openbaart.

Ziek zijn is dan een mogelijkheid om een excuus te hebben ons leven niet aan te hoeven gaan en, naar velen denken, dat je hiermee beter af bent dan al het 'nieuwe' waar je juist van kan groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriend van mij die imker is, heeft bij zichzelf zijn reuma volledig genezen met bijensteken. Het klinkt pijnlijk en misschien luguber, maar het werkt super! Ook andere mensen met o.a. reuma en MS heeft hij zeer goed kunnen helpen. Veel beter dan de reguliere medicijnen.

De reden dat het werkt is dat er hele sterke ontstekingsremmers zitten in bijengif. Er zijn in Nederland meerdere imkers die hun bijen hiervoor ter beschikking stellen. Indien je meer info wil, stuur mij even een bericht. Dan kan ik je eventueel in contact brengen met die imker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En gebruik je al voedingssupplementen? Visolie, Glucosamine... Zoek het eens op en probeer het eens uit. Hieronder een link naar de nieuwsbrieven van de Artrose en Reumastichting en naar een boek over het natuurlijk aanpakken van reuma.