Hoe heet deze vrucht in het Nederlands?

Het is een Zuid-Amerikaanse vrucht die de indianen huaya noemen. Deze vrucht zou een zeer sterke kuur tegen kanker zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Cryofiel
8 jaar geleden
Goh, je gelooft zomaar iets dat je op Internet leest? Ook al is er geen enkele expert die dit weet, jij gelooft dat zo'n Internetsite betere kennis heeft dan alle experts en alle wetenschappers bij elkaar?
Ritsuka
8 jaar geleden
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3264688/
Hij is wel onderzocht en kan helpen bij bepaalde medische klachten zoals diarree, maagproblemen en bepaalde parasieten, maar ik zie zo snel niet staan dat het tegen kanker werkt. Op wat voor manier zou het dan werken en tegen welke vormen van kanker? Heb je een link naar dat onderzoek?
Ik lees wel een waarschuwing dat het toxicologische effecten kan hebben als je er teveel van gebruikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Cryofiel Ik heb niet beweerd dat ik het klakkeloos geloof!
@Ritsuka http://wimarbueno.blogspot.nl/2013/09/huaya-es-la-fruta-que-cura-el-cancer.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Alma65
Goed, dus je weet dat er op een amateuristische, Spaanstalige blog iets over beweerd wordt en dat er geen enkele wetenschappelijke bron wordt aangehaald.
Waarom vermeld je dat dan in je vraag? Wat is de relevantie? Overigens had je op de Wiki link naar het artikel over deze vrucht in het blog kunnen klikken en vervolgens naar de Nederlandse versie van dit artikel. Dan had je meteen al geweten dat knippa de Nederlandse benaming is.
Maar dat terzijde.
Cryofiel
8 jaar geleden
Tja, één vrucht die ongeveer honderd totaal verschillende ziekten kan genezen... en dat terwijl de knapste koppen van de wereld dat nog niet eens doorhebben... Lijkt mij nou niet bepaald waarschijnlijk, om het eens voorzichtig uit te drukken.
Ritsuka
8 jaar geleden
Helaas is mijn Spaans niet goed genoeg om deze link te kunnen lezen, is er niet ergens een internationaal onderzoek? Zoals de link die ik gaf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rabelais maar goed dat er zo'n enorme slimmerik als jij bestaat!

Het beste antwoord

Via de Latijnse naam van de vrucht: Melicoccus bijugatus was het niet moeilijk om de Nederlandse naam te vinden. Die is: knippa.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed gevonden. +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Ze heten mamones. Maar over de werking tegen kanker kan ik niets terug vinden.
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Hoe kan je met een Engelstalige bron een Nederlandse naam aantonen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga toch een min geven...
Simpelweg omdat het geen antwoord op de vraag is.