Welke pijnstiller is effectief en bevat geen ibuprofen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe pijnstiller. Maar er kan geen ibuprofen in zitten ivm antidepressiva. Hebben jullie ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem en ik mag alleen maar paracetamol. Als je het aan je huisarts vraagt kan die je wel paracetamol met codeïne voorschrijven. Dit werkt beter dan de gewone paracetamol. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik gebruik ook antidepressiva,en mag naast 3 voltaren 75 retard ook nog 4 paracetamol, is veel maar ja beter dat dan morfineachtige erbij, ik slik wel een maagbeschermer erbij natuurlijk, en nog heel veel andere medicijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent verstandig als je naar je apotheek gaat en dezelfde vraag stelt.
Zij hebben een complete lijst van de medicijnen die voor jou zijn voorgeschreven. Alleen de apotheek (en je huisarts) weten welke pijnstillers in combinatie met jouw medicijnen mogen worden gebruikt.
Dat is namelijk niet voor ieder anti-depressivum dezelfde.
Stel je vraag en je krijgt het juiste antwoord en het beste en meest zekere advies, en dat alles nog gratis ook. (Het advies wel te verstaan, de pijnstiller moet je wel betalen natuurlijk.)
12 jaar geleden
Meestal is paracetamol de meest veilige pijnstiller.
Maar als je het zeker wilt weten moet je even naar de apotheek bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd aleve daar zit als werkzame stof naproxennatrium in.
Of een homeopatisch middel op plantenbasis
daarvoor zou je bij een klassieke homeopaat een afspraak kunnen maken

Toegevoegd na 6 minuten:
Verstandig lijkt mij achteraf gezien dat je even contact zoekt met je huisarts.
Die kan jou nog beter adviseren dan ik.
Want het gaat wel om jou gezondheid en ieder lichaam reageert anders op een medicijn.
12 jaar geleden
Als je op de bijsluiter kijkt, mag je ongeveer niks hebben. Het is ook niet voor niets dat jaren geleden de apotheek nooit bijsluiters verstrekte. Ik begrijp dat paracetamol redelijk ongevaarlijk is. Ibuprofen "KAN" ook problemen geven in samenwerking met bloedverdunnende medicijnen etc. De enige die je echt kan informeren is de apotheker (maar die zit achter centen te tellen, dus die krijg jij niet te zien) of je huisarts. Ik zou het aan hem vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het beste naar de apotheek geen en daar dezelfde vraag stellen. deze mensen weten wel wat je kunt gaan gebruiken. zo niet, praat eens met je arts die dit heeft voorgeschreven.