Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb vocht in mijn knie, wat kan ik daar aan doen op een natuurlijke wijze

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Over algemeen ontstaat vocht in / rondom de knie door irritatie van het gewrichtskapsel. Dit kan dan weer door bijvoorbeeld meniscus, knieschijf of kniebanden komen. Bewegen / belasten van de knie zal dan resulteren in een meer dikke en warme knie. (gedoseerde) rust is dan een goede optie om vocht te laten verdwijnen. Echter dit zal niks doen aan de oorzaak van het vocht. Hiervoor is het zinvol om eens iemand naar je knie te laten 'kijken', voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Wellicht is het behandelbaar middels fysiotherapie / oefentherapie. Succes!

met je been hoger zitten dan jezelf zit... Toegevoegd na 1 minuut: in ieder geval niet belasten, niet op gaan lopen als t niet nodig is... vocht is een word door t lichaam zelf weer opgeruimd,maar het beste door rust en hoger leggen..

Daar kun je zelf niets aan doen. En als je er al zelf iets aan zou kunnen doen, dan neem je daar de oorzaak niet mee weg. Het probleem is dus niet het vocht, maar waarom je dat vocht in je knie hebt. Dat kan overbelasting of een ontsteking zijn. Er is echt maar één advies: overleg even met je huisarts. Waarschijnlijk zal hij je doorverwijzen naar de orthopeed.

Rust houden en bij belasting een zwachtel om. Bij rust been iets hoger leggen. Tegen de pijn voltaren tabletten. hier zit een ontstekingsremmend middeltje is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100