Adrenaline wordt vooral bij stress en zware fysieke arbeid aangemaakt,wandelen geeft daarentegen eerder ontspanning en geeft endorfine's vrij die relaxerend werken.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je lichaam maakt altijd adrenaline aan.
De adrenaline productie gaat omhoog op momenten dat er een inspanning van het lichaam verwacht wordt. Het bekendste zijn de zogenaamde fight and flight reacties waarbij er adrenaline geproduceerd wordt om het lichaam voor te bereiden op ofwel een gevecht ofwel vluchten van gevaar. Ook tijdens flinke lichamelijke inspanning gaat de productie omhoog.
Het is zo, dat de adrenaline productie sterker omhoog gaat op het moment dat de insoanng (of de mogelijke of verwachtte inspanning) omhoog gaat. Er is niet een inspanning die zo licht is dat er geen extra adrenaline voor nodig is; de stijging van het adrenaline kan wel zo laag zijn dat deze vrijwel onmeetbaar is.

Zo wisselt het adrenaline dus continu. Maar zelfs in de meest rustige staat is er altijd een minimale productie van adrenaline. Tijdens hardlopen gaat het adrenaline dus omhoog, maar bij wandelen zeker ook. Bij wandelen wel minder dan bij hardlopen.