help acupunctuur tegen bodontkalking ?

Toegevoegd na 33 seconden:
om het tegen te gaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben allemaal met het ouder worden te maken met botontkalking.
Er komt een moment in ons leven, dat de afbraak van botten groter wordt dan de aangroei.
Op verschillende sites wordt er beweerd, dat acupunctuur het afbraakproces kan vertragen.
Mogelijk in combinatie met een gezonde levensstijl.
Dus zoveel mogelijk bewegen.
Zo veel mogelijk naar buiten gaan.
Niet roken!
Gezond eten, oppassen met te veel vlees eten, te veel koffie drinken, alcohol e.d.
Het drinken van melk zou volgens velen totaal niet helpen, dat is achterhaald.
Ons lichaam is gemaakt om te werken, niet om te zitten.
En daar gaat het bij velen al fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.. dat acupunctuur het afbraakproces kan vertragen,,,, lijkt me een goed antwoord, maar dat is nu verplaatst.
Cryofiel
11 jaar geleden
Tja, "er wordt beweerd"... dat zegt helemaal niets...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In iedere site wordt 'beweerd'
wie zijn wij om te kunnen oordelen en beoordelen.
Ik had er een site aan toe moeten voegen ( mods)
Dus het delen van eigen kennis is dus niet( meer) voldoende.
maar al die andere 8000 antwoorden die ik heb gegeven waren ook zonder die sites.
Allemaal eigen kennis.
Mijn verplaatste antwoord voldoet voor 100 % aan het delen van die kennis.
Nee het is niet geknipt en geplakt van internet.
Dan hebben we GV ook helemaal niet meer nodig, dat kan iedereen ook zelf wel. Ik kan niet hard maken dat acupunctuur zal helpen met een wetenschappelijke site, dan krijg ik direct half GV over me heen.
Want het zijn dan onbetrouwbare sites.
Dus ik zeg ............wordt beweerd dat.....
Wel dat kan/ mag dus niet
Blijft als ander antwoord over nee, het helpt niet.
Sorry, dat is niet de opzet van GV.

Het beste antwoord

Om botontkalking te vertragen/voorkomen, dien je onder anderen genoeg calcium (melk), vitamine D (zonlicht) en lichaamsbeweging te hebben.

Ik zal ongetwijfeld minnen voor deze opmerking gaan krijgen, maar here goes: acupuntuur valt onder alternatieve geneeswijzen. Hiervan is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, dus ook niet tegen botontkalking.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zie dat ik een c ben vergeten. *acupunctuur, natuurlijk.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor hen die geloven dat calcium uit melk niet wordt opgenomen, is er altijd nog kaas, yoghurt en ijs. Daarbij dit onderzoek, dat calciumopname uit melk (en yoghurt) aantoont.