1. Wal-Mart Stores, United States, 1,800,000 employees
2. Deutsche Post, Germany, 502,545 employees
3. Siemens Group, Germany, 461,000 employees
4. McDonald's, United States, 447,000 employees
5. Carrefour, France, 440,479 employees
6. Compass Group, United Kingdom, 410,074 employees
7. United Parcel Service, United States, 407,000
employees
8. Gazprom, Russia, 396,571 employees
9. DaimlerChrysler, Germany, 382,724 employees
10. Hitachi, Japan, 355,879 employees

Toegevoegd op 20-05-2009 13:19:24
Even nog een aanvullinkje voordat de eerste reacties komen: Het land, dat achter de naam staat is de naam van het land waar het betreffende bedrijf haar hoofdvestiging heeft, niet het aantal werknemers van dat land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_by_employees
2 seconden googlen: mac donalds.

Toegevoegd op 20-05-2009 13:11:01
meer dan 2,7 miljoen

Toegevoegd op 20-05-2009 13:11:25
Zie wikipedia

Toegevoegd op 20-05-2009 13:12:39
Overigens is het chinese leger de grootste werkgever overheidsinstellingen ook meegerekend.

4,7 miljoen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou het op ING
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat het niet privaat is. En ook niet de grootste. Dus denk niet dat je gelijk hebt.
De firma Aramark ( Business Services)met 250,000 is volgens Forbes rankng de grootste private werkgever in de states.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
korrekt maar de betwistbaarheid van de wereld cijfers is groot. Zie daarom mijn reactie op Mc Donald (van 400000 cijfers dooe Mc Donald gegeven to 1, 5 mio op wikipedia. Maar de meest Mc Dos zijn franchises en dus niet stictu sensu onder werknemer te catalogeren., zeker juridisch niet. Daarom vond ik het nuttig te downsizen en eerst BETROUWBARE CIJFERS te tonen in de grootste economie ter wereld.
Wal-Mart, volgens mij. Maar onderschat de rooms katholieke kerk ook niet (voor zover 'particulier' en 'werkgever')