Mag ik met een schenking van mijn ouders een huis kopen als ik een eenmanszaak heb?

Toegevoegd na 2 minuten:
De eenmanszaak is nog geen jaar oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Het enige waar je rekening mee moet houden dat als je failliet gaat je huis meegaat.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Wel kan het zo zijn dat u schenkbelasting over het bedrag moet betalen.

Echter vanaf 1 oktober 2013 is er een tijdelijke verruiming van vrijstelling schenkbelasting.

Dit betekent dat iedereen van een familielid of van een derde een schenking mag ontvangen van maximaal € 100.000. Dit bedrag is belastingvrij. De ontvanger moet het geld wel gebruiken voor bijv:
het verwerven van een eigen woning.
AlphaLimaSierra