UWV zegt vanaf 1 oktober ingang Wajong-uitkering, wanneer eerste betaling?

Ik kreeg vorige maand een brief van het UWV dat ik per ingang van deze maand een Wajong uitkering zou ontvangen, nu is mijn vraag ontvang ik de eerste betaling dan nog deze maand of word dat pas volgende maand de 15e? Het is zo dat ik hiervoor een WIJ uitkering had en dat de laatste betaling van hun wel begin deze maand was, wat ik dus vreemd vond want ik dacht dat ik van het UWV geld zou krijgen maar dacht daarna misschien is het als overbruggingsperiode ofzo. Mijn geld is nu bijna al helemaal op en kan er niet nog een maand van leven zouden ze me 15 november ofzo pas uitbetalen daarom hoop ik dat het UWV mij deze maand nog uitkeert. Kan ik anders ook alvast een voorschot aanvragen mochten ze inderdaad pas volgende maand betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Beste Juara,

Ik begrijp dat je graag wilt weten wanneer je de eerste betaling van je Wajong-uitkering gaat ontvangen. Als je tot nu toe een uitkering van de gemeente hebt ontvangen wordt er vaak tussen de gemeente en het UWV afgesproken wanneer UWV de betaling gaat overnemen. De gemeente stopt dan met ingang van die maand met betalen. Om na te gaan of er over jouw betaling afspraken zijn gemaakt met de gemeente kun je contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294).

De maandbetalingen van de Wajong worden elke maand uiterlijk de 15e van de maand op je rekening bijgeschreven. De betalingen hebben betrekking op de volledige maand waarin je de betaling ontvangt. Dus op 15-11-10 ontvang je de betaling voor 01-11-10/30-11-10.

Actuele informatie vind je hier:http://tinyurl.com/2ws7kwx

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk dat ze je volgende maand uitbetalen omdat je begin deze maand nog gebeurt hebt.
als dat het geval is dan kan je gewoon een voorschot vragen .
dat moet je wel zo snel mogelijk doen om niet in de knoop met je rekeningen te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.uwv.nl
daar zou je een email heen kunnen sturen..
maar let wel op dat je van de vorige uitkering deze maand al hebt ontvangen.. je ontvangt géén 2 uitkeringen in een maand..
stuur hun voor alle zekerheid een email en anders vraag je een voorschot..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wajong
UWV betaalt uw WAJONG-uitkering tussen de 15e en de 25e van de maand uit. Heeft u na de 25e nog niets ontvangen? Bel dan het UWV-kantoor waarmee u al contact heeft. Zij kunnen u verder helpen.

Als je per ingang van deze maand recht hebt op WAJONG, zou ik er van uit gaan dat ik tussen 15 en 25 okt. mijn WAJONG gestort zou krijgen. Ik zou vast even bellen als ik jou was, dan weet je het zeker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je alsnog deze maand gestort krijgt van het UWV, houd er dan wel rekening mee dat je WIJ waarschijnlijk nog een keertje teruggevorderd zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
De meeste instanties betalen achteraf, ik vermoed dus dat je begin oktober dus het inkomen van september gehad hebt.
Als je per 1 oktober WAJONG hebt , krijg je dan volgens mij over de maand oktober het volledige bedrag rond 15 oktober uitgekeerd.

Toegevoegd na 4 dagen:
De uitkeringsdata verschillen volgen Perspectief, het blad van UWV .
De datum kan ook rond de 23 e liggen.
Wel zou je over heel oktober moerten ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt het meestal rond de 14e. Maar je krijgt ook nog een betaling van 1 oktober t/m 14 oktober. Ik heb geen idee wanneer je deze krijgt. Maar elke maand is het rond de 14e!