mag een energieleverancier gegevens verstrekken over het energieverbruik van vorige bewoners van een huis.

Wij hebben een leuke woning gezien, alleen gebouwd voor 1906. Zodoende twijfelen we nogal over de energiekosten en aan de eerlijkheid hierover van de verhuurder. Is dit op te vragen bij de energieleverancier? Zodat ik zeker weet dat het gemiddelde verbruik een beetje klopt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Dit zijn geen gegevens die je zomaar mag hebben.
De vraag is ook of het echt helpt: Wij stoken in ons supergrote huis slechts 2 kamers. De rest niet. Als je dat gaat bekijken lijkt het huis heel zuinig. Tot je beseft dat het slechts 2 ruimtes zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit mag de energieleverancier niet doen, wet op privacy, maar je kunt toch aan de verkopers een jaarafschrift vragen. Een eerlijke verkoper heeft daar geen bezwaar tegen.

Toegevoegd na 29 seconden:
verkoper=verhuurder