Wat als mijn ww eindigt binnen de eerste 13 weken van mijn ziekte?

Wanneer ik komende week een foute uitslag krijg op de klachten waar ik op onderzocht ben, ben ik genoodzaakt mij (langdurig) ziek te melden. Ik blijf het beste hopen maar ik maak me erge zorgen.
Nu weet ik dat wanneer men ww heeft, een ziektewetuitkering 13 weken na de ziekmelding In gaat.
Ongelukkigerwijs loopt mijn ww uitkering over 11 weken af...
Heb ik daarna nog recht op ziektewetuitkering?

1.5K

Het beste antwoord

Als je nog ziek bent op het moment dat je WW-uitkering eindigt, dan ontvang je automatisch een ziektewetuitkering van het UWV. Je moet je daarvoor uiteraard wel hebben ziekgemeld, uiterlijk op de tweede dag dat je ziek bent.