Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer uitkering stop zetten als ik zeer tijdelijk wat kan verdienen?

Ik wil meedoen als proef persoon aan een ondezoek naar een nieuw geneesmiddel.
Mijn vraag is wanneer moet ik mijn uitkering stop zetten zo dat ik geen problemen zal krijgen met de sociale dienst.
Moet ik het voor het onderzoek doen , tijdens of na het onderzoek?
Krijg trouwens uitbetaald voor het onderzoek 3weken na deelname.
Ik hoop dat iemand mij kan hellpen !alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uitkering niet stopzetten,maar via een formulier deze extra inkomsten doorgeven. Daarna moet je meestal 2 maanden erna nog het formulier invullen, maar dan geef je 0 euro inkomsten op. Je moet dus van 3 maanden opgeven, ook al verdien je niet bij. Als je maar 1x het formulier invult, stoppen ze je uitkering omdat je niet aan de informatieplicht voldoet. Maar goed even de regels navragen bij jouw gemeente, want dit kan verschillen per gemeente.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij, als het eenmalig is hoef je niet stop te zetten, maar op het formulier waarop je je inkomsten moet vermelden (bestaat toch nog tegenwoordig?) zet je wat je die maand extra als inkomsten had. Dat wordt dan afgetrokken van je bijstand. Maar vraag het eens na bij je coach/contactpersoon
(Lees meer...)
6 jaar geleden
MarBet
6 jaar geleden
Inderdaad, en dan belangrijk om duidelijk aan te geven dat het eenmalig is. Anders heb je kans dat de uitkering wordt stopgezet terwijl dat niet zou moeten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding